Pojištění elektrovozů a vozů Tesla stále není standardní a ne každá pojišťovna to umí. Stejně tak ne vždy pojišťovna do pojistné smlouvy určí správné hodnoty vozu. A protože tyto hodnoty určují také cenu pojištění, dost často se stane, že pojištěný svůj vůz na pojistném přeplácí.


Pojištění vozu

Cena pojištění jakéhokoliv vozu má několik faktorů, od který se odvíjí výsledná cena. U povinného ručení to může být až 15 faktorů, u havarijního se počet blíží někdy i ke stovce. Proto nelze říci, že když někdo má komplet pojištění za 28 000, že tu samou částku bude mít každý. Je mnoho věcí, které pojišťovny sledují. Od informací o pojistníkovi, bydlišti, zkušenostech s řízením až po podrobné informace o voze.

Pro jednání s pojišťovnou, nebo finančním poradcem je dobré si připravit informace, bez kterých se při sjednání kalkulace / smlouvy neobejdete:

  • Na koho bude pojištění napsáno. Z drtivé většiny to je majitel vozu (RČ/IČ) zapsán v techničáku. V některých případech to může být z důvodu bonusů i někdo z blízkého okolí. Ne vždy je to výhoda. U vozů na leasing je majitelem vozu leasingová společnost. Provozovatelem je pak ten, kdo s ním bude reálně jezdit.
  • Povinné ručení, nebo-li pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, je povinně smluvní pojištění odpovědnosti, jehož základním účelem je pojistná ochrana zdraví a majetku třetích osob, kterým byla způsobena škoda zapříčiněná provozem vozidla. Podmínky sjednávání a plnění pojistné smlouvy v ČR upravuje zákon č. 168/1999 Sb., jenž mj. stanoví, že povinné ručení musí být uzavřeno pro každé vozidlo, které je provozováno na pozemní komunikaci včetně vozidel, která jsou pouze ponechána na pozemní komunikaci. Nejnižší limit povinného ručení je 35/35 mil., avšak si myslím, že nejnižší hranice by měla být +/- 100/100 mil. Finanční rozdíl je v řádu desítek až pár stovek Kč, ale krytí významně vyšší. Některé pojišťovny k tomuto a vyššímu limitu poskytují další služby gratis, nebo se zvýhodněním.)
  • Havarijní pojištění, na rozdíl od povinného ručení, je dobrovolné smluvní pojištění.  U havarijního pojištění si připravte výši spoluúčasti. Některé pojišťovny mají pouze fixní limit v Kč, jiné pojišťovny kombinaci %/min však finanční limit. Nejčastěji je to 5%/min. 5 000Kč, 10%/min. 10 000Kč atd. . Čím vyšší spoluúčast, tím nižší pojistné. Toto riziko kryje havárii, krádež, živel a vandalismus na vozidle pojistníka. Opět u některých pojišťoven si můžete příslušná rizika zkombinovat dle svých potřeb.
  • Každá pojišťovna klientům nabízí doplňkové připojištění. Tím nejčastěji využívaným je připojištění skel. Dnes již mnoho vozů má i panoramatickou střechu. Ne každá pojišťovna takovou střechu kryje z tohoto připojištění. V případě, že nekryje, můžete opravu řešit z havarijního pojištění s příslušnou spoluúčastí. Dost často je limit plnění u skel nižší, než se pohybuje cena skla a práce. Je pak čistě na klientovi, jestli upřednostní pojišťovnu, která si na limity nehraje, nebo dá přednost pojišťovně s limitem. Pak je dobré limit mít spíše o fous vyšší, než doplácet třeba i polovinu ceny výměny skla. Dalším, hojně poptávaným rizikem je připojištění GAP, které kryje klienty v případě totálky tím, že mu pojišťovna uhradí cenu, za kterou jste vůz koupili. Pojišťovny mají tuto službu na 2, 3, nebo 5 let, každá jinak. Dalšími riziky, které si můžete připojistit jsou zavazadla, úraz, lepší asistence (doporučuji hlavně starším vozidlům), právní asistence a další.

Každá pojišťovna má své postupy na výpočet pojištění. Doporučuji si proto nejdříve oběhnout několik pojišťoven, nechat si zpracovat příslušnou kalkulaci a pak doma v klidu porovnat. Vždy budou služby, které pojišťovna nabídne, jiné, než u konkurence. Proto je důležité koukat nejen na cenu, ale i na poskytované služby.

Vše vám připravím a ušetříte spoustu času.


Příklad pojištění:

Nissan Leaf 2017,  cena 380 000 Kč, 80kW, 80 000km, POV 100/100, HAV 5%/5 000 Kč, skla

Pojistník A (ročník 1974, bydliště Praha) ................................................ 20 459 Kč

Pojistník B (ročník 1975, bydliště okr. Brno venkov) ......................... 12 101 Kč


Největší rozdíly pojišťoven:

Allianz má všechna rizika v balíčku (nelze individuálně modifikovat), skla vč. panoramy bez finančního limitu, sledují roční nájezd km (čím více najedete, tím více zaplatíte) a fixní spoluúčast 5, nebo 10 tisíc Kč.

ČSOB pojišťovna má skla bez panoramy, některá rizika lze připojistit individuálně, GAP na 5 let, spoluúčast v kombinaci % / min. však ... Kč.

Generali ČP panoramu nemá v připojištění skel. Na skla má volitelný limit v Kč, GAP na 3 roky, možnost garance ceny na 3 roky a další. Spoluúčast má pojišťovna nově v největší volitelnosti. Klient může mít jak pevný fix v Kč, tak i kombinaci % / min. však ... Kč.

Kooperativa je asi nejvariabilnější pojišťovna. Jednotlivá rizika se dají variabilně nastavovat. Panorama je v připojištění skel s volitelným limitem plnění. GAP je na 3 roky a spoluúčast u havarijního pojištění v kombinaci % / min. však ... Kč.


Ve spolupráci s TESLA CLINIC jsme pro vás připravili orientační ceny výměny skel u vozů Tesla (sklo + práce) k 03/2021: 

Tesla model S

čelní sklo: r.v. 2013-14      38 607,-Kč

                r.v. 2015-16       42 003,-Kč

                r.v. 2016-20       35 215,-Kč

panorama:                      50 087,-Kč


Tesla model X

čelní sklo: r.v. do 2016              38 982,-Kč

                 r.v. 2017-20              40 550,-Kč


Tesla model 3

čelní sklo: 27 565,-Kč

panorama: 35 292,-Kč

(Uvedené ceny jsou platné k 12.3.21 a bez DPH a mohou se průběžně měnit)